Če se moški zagleda v dekliški obrazek, ko ima punčka komaj štiri leta in jo zaupa v vzgojo samostanu, ki naj jo ohrani »čim bolj neumno«, on pa jo bo – v svojem strahu da ne bi bil rogonosec – poročil, ko bo stara dvajset let, se nam zdi taka zgodba vsaj nenavadna, če že ne bizarna. V francoskem okolju, kjer je skakanje čez plot in natikanje rogov skorajda nacionalni šport, pa bi se zadeva nemara zdela celo verjetna.
Vsaka dobra komedija ima v sebi tudi nekaj tragičnega. In vsak komičen značaj ima v sebi tudi nekaj grenkobe. Arnolf je v svojem bolestnem begu pred rogovjem smešen, a njegova naivna zagrizenost ga pahne v osamo. Ljubljena oseba ga odklanja – pa vendarle: ali je v resnici zaljubljen ali gre le za odnos do lastnine? Ne vemo, kaj bo z njim, ko zapusti prizorišče, kakor tudi ne vemo, kakšna bo nadaljnja usoda mladega para, ki smo ga pred zatemnitvijo videli v objemu. In če se sprašujemo o aktualnosti Šole za žene, ki jo letos uprizarjamo na Loškem odru, skušajmo najti kakšne približke v gibanju #Me Too, ali kot bi rekel Molière - #moi aussi. Če natanko razmislimo, bi lahko celo rekli, da je bil prav Molière s tem besedilom eden prvih feministov, takoj za Aristofanom z Lizistrato.
Avtor: J. B. P. Moliere
Režija: Matija Milčinski
Scena: Tatjana Oblak Milčinski
Šepetalec: Ana Babnik
Razsvetljava: Igor Pinterič
Zvočni efekti: Žiga Srebot Jelovšek
Lektor: Ludvik Kaluža
Koreografinja: Mateja Jerebic
Igralci:
Bojan Trampuš |
Arnolf |
Henrika Peternel |
Agneza |
Jan Bertoncelj |
Horac |
Blaž Vehar |
Krizald |
Matej Čujovič |
Petruc |
Jasna Koron |
Žoržeta |
Gašper Murn |
notar |
Jure Simonič |
Enrik |
Matjaž Eržen |
Oront |
Juša Berce |
oštirka, starka |